10.09.2010
Nawigacja
· Scholar polski
· Scholar deutsch
· Scholar English
· Scholar français
· Scholar česky
· Scholar slovenčina
· Scholar el español
· Scholar português
· Scholar ελληνικά
· Scholar Italiano
· Scholar Български
· Scholar român
· Scholar Русский

· Nasze tematy, Our topics

· Szukaj, Suche, Search
· Artykuły, Artikel, Articles
· Fotki, Fotos, Photos

· Partner, Sponsoring
· Prasa, Presse, Press
· Kontakt
· Regulamin / Terms of Use
· Notka prawna, Impressum, Legal information

· Blog
· Team
· RSS Feeds (Twitter)

· Datki, Spenden, Donate

· eBook: 'Lovefool' Angellinni
· BE LOVEFOOL
Ostatnie artykuły
· Comment about the Po...
· Komentarz na temat p...
· Wakacyjna akcja pod ...
· Amalia Angellinni ::...
· Car Ball 2010 :: TV ...
Aktualnie online
· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 124
· Najnowszy użytkownik: mtitsi109
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Jestem Europejczykiem Dyskusja
Komentarze w oryginale:

:: Polski, :: Deutsch, :: English, :: Français, :: Русский

Jestem Europejczykiem – to brzmi dumnie.

Zapach pomarańczy dość długo kojarzył mi się ze Świętami Bożego Narodzenia. Właśnie w tym okresie w starych, komunistycznych czasach pachniało mieszkanie w okresie świątecznym. Tak mi się to kojarzy. Teraz pomarańcze można kupić w kazdym niemal sklepie o każdej porze roku. Co więcej teraz mogę wsiąść do pociągu bylejakiego i dojechać z moim dowodem osobistym do Hiszpanii po mandarynki, do Wielkiej Brytanii na koncert Madonny, do Grecji w celach turystycznych, na Litwę śladami wieszcza –po prostu gdziekolwiek i w jakimkolwiek celu, oczywiście w ramach Unii Europejskiej i dobrych obyczajów. To samo działa w drugą stronę - każdy inny Europejczyk może się przemieszczać jak chce i gdzie chce.

Poza tym mieszkając w Niemczech mogę częściowo nabyć artykuły z całej Europy, przeczytać prasę z każdego zakątka świata i koleżankować się z ludźmi z różnych krajów. Kiedyś taka wizja była niemal nierealna. A dziś to zwykła rzeczywistość.

Kiedyś słuchało się radia „Wolna Europa”, teraz nikt się nie chowa po kątach, zeby nadsłuchiwać wyzwoleńczych myślicieli. Teraz każdy może wyrazić swoje zdanie, czy w internecie, czy w gazecie, czy też w jednym z wielu telewizyjnych show.

Jedyne bariery jakie pozostały, to bariery językowe.

Oczywiście trzeba pielęgnować swoje tradycje, swoje zwyczaje, swoj styl. Potrzeby takiej nie podważam, wręcz popieram. Trzeba znać swoje korzenie, historię swojego państwa, ale trzeba tez patrzeć w przyszłość, zawierać strategiczne sojusze i współpracować z innymi. Tak jak dzieci w przedszkolu zaczynają się ze sobą koleżankować, potem przyjaźnią się w pózniejszych latach i stają się niemal rodziną. Przecież nie przekonuję moich przyjaciół do jedynie słusznych poglądów i nie jestem zmuszana do przyjmowania obcych obrządków tylko dlatego, ze mieszkam w Niemczech. Na takiej samej zasadzie, tylko w skali makro, widzę relacje między państwami. Najpierw się koleżankują, potem przyjaźnią, ale każdy pozostaje ze swoim bagażem kulturowym i społecznym.

Co dziś dla nas znaczy bycie Europejczykiem? Dla Ciebie? Dla Twojego kolegi? Dla Twojej Mamy? Napisz, jak Ty to widzisz!

Czy potrzebujemy haseł Polska dla Polaków! Niemcy dla Niemców! Czy może Europa dla Europejczyków!


Cogito ergo sum (Myślę, więc jestem). Podziel się z nami swoimi poglądami! Dodaj swoją opinię!


:: Nasza inicjatywa - 4. czerwca świętem Europejczyków? POPIERASZ? To wpisz się tutaj!


:: Nasze tematy, :: Unsere Themen, :: Our topics, :: Наше тематы


Komentarze
#431 | Anna Brakoniecka dnia 03.06.2009 10:19
DE:
#370 | Mimi am 03-06-2009 09:52

Można się spierać czy i na ile jest możliwe, by uczyć się z historii. Jednak nie szkodzi o tym wiedzieć. Dało mi do myślenia jak Polacy reagują na historie i widocznie czasami maja więcej pojęcia o niemieckiej historii niż osoby niemieckojęzyczne. To jest zaskakujące. Trochę się tutaj douczyłem.
#432 | Halina dnia 03.06.2009 10:33
Pamiętacie jakie były problemy z Fundacją Polsko-Niemieckie Pojednanie, która wypłacała świadczenia dla ofiar niemieckiego nazizmu? Chodzi o odszkodowania wypłacane z funduszy niemieckich rządu Niemiec i największych niemieckich firm zatrudniających w czasie wojny robotników przymusowych. W sumie wypłacono ofiarom III Rzeszy ponad 1 miliard 300 milionów euro. A polskich ofiar było około miliona osób. Problemy że ze złożeniem wymaganych dokumentów miało kilkanaście tysięcy osób, przede wszystkim osoby mieszkające w niewielkich miejscowościach, czy wręcz na odludziu, którym trudno było z racji wieku i stanu zdrowia załatwiać swoje sprawy.
#433 | Beata dnia 03.06.2009 10:48
Nasi niemieccy koledzy pytają, czy ludzie powinni uczyć się historii?

Uważam, że tak. Ludzie powinni i nawet muszą uczyć się historii, poznawać chronologie wydarzeń, króli i władców świata. Pojmowanie historii zależy od sposobu jej przedstawienia. Musimy pamiętać, że historia to nie tylko puste słowa i daty. Przedstawia losy naszych przodków, czyli życie ludzi takich jak my, tylko w innych realiach.

Wielu z nas nie interesuje się przeszłością. Żyje przyszłością, a jeszcze częściej dniem dzisiejszym.
Nie można jednak myśleć uczciwie o przyszłości kiedy nie zna się przeszłości. Dlaczego większość Polaków nie zna dawnych czasów albo zna tylko wyrywkowo (to, co chcą pamiętać??).

Jutro ważny dzień, rocznica pierwszych, wolnych wyborów. Zapoczątkowało to wiele dla Europy. Dlaczego nie podkreślamy tego i dlaczego nie chwalimy się tym wydarzeniem? Wydaje mi się, że Europa Zachodnia bardziej ceni nasze symbole historyczne (z najnowszej historii) jak pana Wałęsę czy Okrągły Stół niż my sami.
#434 | Anna Brakoniecka dnia 03.06.2009 11:15
Beato, popieram. Dzisiejsza polityka to tylko kontynuacja wydarzeń z przeszłości.
#435 | Anna Brakoniecka dnia 03.06.2009 14:15
Co świętujemy 4 czerwca? Rocznicę wyborów parlamentarnych w Polsce z 1989 roku. Wybory te nazwano także wyborami czerwcowymi lub wyborami do Sejmu Kontraktowego. Były to pierwsze częściowo wolne wybory w powojennej historii Polski i zostaly wywalczone przy Okrąglym Stole przez przedstawicieli Solidarności. W ich wyniku Polska stała się pierwszym państwem byłego Bloku Wschodniego, w którym wyłonieni w wyborach przedstawiciele społeczeństwa uzyskali realny wpływ na sprawowanie władzy. Polska zapoczątkowała tym samym zmiany systemowe w pozostałych krajach byłego Bloku Wschodniego.

To, o co walczyli kiedyś nasi dziadkowie i rodzice, powinno być nie tylko świętowane. Powinniśmy korzystać z naszego prawa do głosu. Przypominam nasz apel o pójście na wybory do Europarlamentu! To już w niedzielę!
#436 | Anna Brakoniecka dnia 03.06.2009 20:02
DE:
#376 | Pavel am 03-06-2009 19:45

Takie wsparcie ruchów opozycyjnych i motywacje jak wtedy jak Solidarność dla Europy Środkowo-Wschodniej potrzebujemy na Białorusi, w Birmie, na Kubie i w Korei Północnej.
#437 | Anna Brakoniecka dnia 03.06.2009 20:12
DE:
#377 | Norman am 03-06-2009 19:53

Pod koniec maja 2009 roku przyjechał Prezydent polskiego Parlamentu i Marszałek Sejmu, Komorowski, i spotkał się z Prezydentem Bundestagu, prof. dr Lammertem w berlińskim Domu Paula Löbe w Bundestagu. Otworzyli wystawę upamiętniającą 20-lecie przemian w Polsce, wystawę można oglądać do 17 czerwca. Podkreślili przy tym, ze nie tylko Mur berliński upadł przed 20 laty, ale przed 20 laty przezwyciężono podział Europy trwający 40 lat. Ta pokojowa zmiana systemu roku 1989 jest szczególną zasługą rozwoju w Polsce. Polska już w sierpniu 1980 roku zaczęła założeniem Solidarności, niezależnego związku zawodowego, w Gdańsku. Niestety ta historia i znaczenie Solidarności jest niedoceniane lub częściowo zapomniane, nie tylko poza Polską. Powinniśmy przypominać i powinno się nam przypominać znaczenie Solidarności dla „Drogi do wolności”. Dziękuję wszystkim ludziom, którzy się wtedy zdecydowali na te pokojową rewolucję. To byli tacy ludzie jak ja i moi znajomi. Mam nadzieje, że to przeczyta wielu Polaków, przede wszystkim ci, którzy wtedy wspierali Solidarność. A wiemy, że nie było to łatwe.
#438 | Anna Brakoniecka dnia 03.06.2009 23:29
DE:
#378 | Matthias am 03-06-2009 22:12

Czytam tutejsze zdania i myślę sobie, ze naprawdę nie doceniamy Polaków (Polski). Jeżeli wszyscy tutaj mówią, także nasz Prezydent, podkreślają, ze Polska (Polacy) odegrali wielką rolę dla Europie, to coś w tym musi być, nie?
#439 | Radek dnia 03.06.2009 23:53
PoTomku, nie martw się! Najnowsze badania pokazują następujące wyniki:

Na Platformę Obywatelską zagłosuje niemal połowa spośród badanych internautów, planujących wziąć udział w eurowyborach - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu (PBI). Jedna czwarta ankietowanych nie wie jeszcze na kogo odda głos. Niemal 8 proc. respondentów deklaruje, że poprze Prawo i Sprawiedliwość. Na Koalicyjny Komitet Sojusz Lewicy Demokratycznej-Unia Pracy zagłosuje niemal 7,5 proc. ankietowanych. Około 3 proc. poparcie mają partie: Unia Polityki Realnej - 3,2 proc. oraz Libertas - 2,6 proc. Na PSL - zagłosuje 2 proc., a na Samoobronę - 1,4 proc. Pozostałe partie notują poparcie poniżej jednego procenta.

http://www.internetstandard.pl/news/345966/Internauci.zaglosuja.na.Platforme.Obywatelska.html

Ja nie zagłosuję na PIS, a co do Kaczyńskich to uważam, że nie reprezentują nas wcale, zachowują się poniżej wszelkiej godności, nawet nie z najniższej polki, poniżej pasa.
#440 | Anna Brakoniecka dnia 04.06.2009 10:05
ENG:
#337 | Mariah dnia 04.06.2009 09:26

4 czerwca 1989 roku był ważnym dniem, ponieważ protesty na placu Tiananmen w Pekinie, Chiny, były brutalnie zakończone przez armię chińską. W tym samym czasie wydarzyła się katastrofa kolejowa Ufa spowodowana przez wybuch naturalnego gazu w Ufa, w Rosji, gdzie zginęło 575 ludzi. Po drugiej stronie globu znaleziono dryfujące w Tampa Bay na Florydzie, USA, ciała ofiar mordercy Oby Chandler, a sam Chandler został aresztowany wreszcie 3 lata później. Wreszcie Solidarność wygrała w pierwszych (jakoś) wolnych wyborach parlamentarnych w Polsce i to był początek pokojowej, antykomunistycznej rewolucji w Europie Wschodniej. Polska stworzyła tzw. Sejm Kontraktowy i zaczęła się Jesień Ludów. 4 czerwca w Polsce miał wspaniały wpływ na Europe i na świat (Czasy Żelaznej Kurtyny wreszcie została zakończone!) i wszyscy powinniśmy pomyśleć o roli Solidarności.
Dodaj komentarz
Nick:


Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Shoutbox
Nick:

Wiadomość:

Kod potwierdzający:


Wpisz kod potwierdzający:



Nathan
05.09.2010
scholar-online builds bridges between Europeans and I like this idea.

Sarah
05.09.2010
Ich habe Lovefool, Der Narr der Liebe gelesen und ich bin jetzt in diesem Buch verliebt! Danke Amalia!

Marie
29.06.2010
Anna, you and your team are the very best! Your Scholar idea is great and unites Europe. Greetings from France!

Alicja
09.06.2010
Cudowne fotosy z Muse i z Leną! Gratulacje!

Penelopé
07.06.2010
I envy you! You see so many great people and you talk with the best musicians! I wish you further successes! Greets from Greece, P.

Marta
07.06.2010
Muse? Ich koncerty sa najlepsze! Super! Kocham ich!

Xennija
07.06.2010
Anna, it's great that you saw Muse! It's my favourite band ever to me!!!!!!

Krzysiek
15.05.2010
Europejczycy powinni więcej rozmawiać! Zgadza się! Pozdrawiam serdecznie!

PoTomek
14.04.2010
Od kiedy Kaczynski stal sie everybody's darling? Wystarczyl jeden wypadek. A mialo byc tak pieknie.

KN
14.04.2010
W żałobie jak i w stanach euforii ludzie popadają w skrajności. RT @stoerungsquelle: najwazniejsze, zeby spoczywal w pokoju. #Kaczynski mimo wszystko jestem na nie za Wawelem

Kinga.
14.04.2010
Przede wszystkim należy uszanować decyzję rodziny. Wawel? Jestem na tak.

Karolina
14.04.2010
Szacunek, współczucie, smutek, oddanie należnego hołdu Prezydentowi to jedno i z tym chyba zgadzamy się wszyscy lub zdecydowana większość. Ale ta decyzja o Wawelu jest zupełnie nieprzemyślan

Radek
14.04.2010
Przecież to takie jasne - prezydent Warszawy nie pragnał by niczego innego niż pochowania go z dala od ukochanego miasta!! LUDZIE TROCHĘ ROZSĄDKU!!

Janek
14.04.2010
Wawel? to jest bardzo zly pomysl, kosciol katolicki za wszelka cene probuje ugrac cos dla siebie wykorzystujac ta tragedie.

Anna
13.04.2010
Prezydent zmarł w warunkach wyjątkowych, po bohatersku można by powiedzieć, bo leciał do Katynia, by oddać w imieniu całego społeczeństwa hołd męczennikom - argumentował Dziwisz. Jezu, co

Bannery
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyka
statystyka
Wygenerowano w sekund: 0.09 861,827 Unikalnych wizyt